امارات متحده عربی (آسیا)

  • پایتخت: ابوظبی
  • واحد پول: درهم امارات
  • زبان رسمی: زبان عربی
  • شهرهای مهم: ابوظبی، دبی، شارجه
  • جمعیت: 9,599,353

احتمالا درمورد آسمان خراش های حیرت انگیز در دبی یا درباره ثروت نفتی ابوظبی شنیده اید! امارات متحده عربی که تا همین اواخر “Mecca” نامیده می شد، عمدتاً مسافران ثروتمندی که مصر و ترکیه سکونت داشته اند و به دنبال راحتی، تفریحات لوکس و سرگرمی های گران قیمت در هتل های پنج ستاره بودند به این کشور می رفتند. اما در سالهای اخیر اوضاع به طرز چشمگیری تغییر کرده است و امارات متحده عربی فعالانه در حال توسعه تعطیلات ارزان قیمت است. 

نتیجه این بود که تعداد زیادی پرواز ارزان قیمت ظاهر شد. امارات متحده عربی توجه زیادی به توسعه زیرساخت های ورزشکاران دارد و چقدر عجیب به نظر می رسد که حتی به اسکی بازان نیز توجه شده است. بله، دبی بزرگترین اسکی سرپوشیده جهان را دارد، این کشور یک جزیره برفی در وسط بیابان ساخته است. اگر کسی ندارید که کودکانتان را به آنها بسپارید، آنها را با خود در امارات ببرید. برای کودکان تعداد زیادی پارک آبی، باغ وحش، زمین بازی و تفریح وجود دارد و هیچگاه حوصله کودکان سر نخواهد رفت.

امارات متحده عربی کشوری کوچک در خاورمیانه است و دارای 83،600 کیلومتر مربع است. UAE مخفف “امارات متحده عربی” است. امارات متحده عربی یک کشور فدرال است که از هفت امارات تشکیل شده است و هر کدام یک کشور خرد با سلطنت مستقل است: ابوظبی، عجمان، دبی، راس الخیمه، أم القيوين، الفجیره و شارجه. امارات متحده عربی در شمال شرقی شبه جزیره عربستان واقع شده است و با عمان، عربستان سعودی و قطر هم مرز است. پایتخت امارات، ابوظبی است و شهرهای مهم آن: دبی، ابوظبی، شارجه، العین، راس الخیمه می باشد.

جمعیت امارات متحده عربی

جمعیت امارات 4.8 میلیون نفر است که جمعیت بومی آن را عمدتا مسلمانان سنی تشکیل می دهند. 85٪ افرادی که در کشور زندگی می کنند شهروندان آن هستند.

زبان رسمی

زبان رسمی عربی است. در شهرها انگلیسی به طور گسترده صحبت می شود. در سالهای اخیر در مناطق تفریحی به صورت گسترده زبان روسی صحبت می شود. کارمندان همچنین می توانند به زبان روسی صحبت کنند.

دین

تقریباً تمام اتباع امارات متحده عربی مسلمان هستند که 85٪ آنها سنی و 15٪ شیعه هستند. براساس خدمات مهاجرت امارات، تقریباً 55٪ مهاجران مسلمان، 25٪ هندو، 10٪ مسیحی و 5٪ بودایی هستند. 5٪ دیگر اقلیت های بهائیان هستند. براساس مطالعه وزارت برنامه ریزی،سه چهارم 4.5 میلیون نفری که در امارات متحده عربی زندگی می کنند، مسلمان هستند.

اقتصاد

امارات متحده عربی با تولید ناخالص داخلی 407.2 میلیارد دلار در سال 2017، دومین اقتصاد بزرگ جهان عرب (درست پس از اقتصاد عربستان سعودی) را به خود اختصاص داده است. تقریباً یک سوم تولید ناخالص داخلی از محل درآمد نفت است. امارات متحده عربی دارای متنوع ترین اقتصاد در جهان عرب است و در واقع بخش غیر هیدروکربنی با سرعتی بیشتر از بخش هیدروکربن در حال رشد است.

گذشته از انرژی، بزرگترین کمک کننده اقتصاد امارات متحده عربی املاک و مستغلات (حدود 20٪)، خرده فروشی (حدود 12٪) و گردشگری (حدود 10٪) است. جای تعجب نیست که آسمان خراش های حیرت انگیز کشور، مراکز خرید گسترده و جاذبه های گردشگری را در نظر بگیرید.

تولید فعلی نفت تقریباً 2.7 میلیون بشکه در روز است و هفتمین ذخایر بزرگ نفت جهان را در اختیار دارد. در تولید نفت اخیر، رشد سریع اقتصاد امارات متحده عربی رخ داده است. با این حال، امارات متحده عربی به طور فعال در حال توسعه سایر بخش های اقتصادی است: تجارت خارجی، زیرساخت های حمل و نقل ترانزیت (فرودگاه ها و فرودگاه های بین المللی)، ارتباطات از راه دور و غیره.

آب و هوا، فصول توریستی

مسافرت به امارات در تعطیلات در هر زمان از سال ممکن است. حتی در زمستان دمای آب دریا هرگز از 23 درجه پایین نمی رود و دمای روز همیشه بالاتر از 20 درجه است. به طور کلی، آب و هوا گرم (بیابان گرمسیری) و هوا خشک است. بارش در طی سال بسیار اندک است.

در تابستان، از ژوئیه تا آگوست هوا بسیار گرم می شود. دما می تواند به 50 درجه برسد و رطوبت افزایش یابد. سفر به امارات در این زمان را می توانیم به کسانی که به طور جدی به ورزش های آبی و به ویژه غواصیعلاقه دارند و یا کسانی که دایما در حال اسکی بازی کردن هستند توصیه کنیم! در این زمان سفر  افراد مسن و همچنین کودکان توصیه نمی شود. در این زمان، بسیاری از هتل ها تخفیف ارائه می دهند.

در زمستان، از دسامبر تا فوریه ، درجه حرارت می تواند در طول روز تا 20 درجه  و در شب تا 10 درجه کاهش یابد. سردترین ماه زمستان فوریه است اما دمای آب هنوز کمتر از 23 درجه نیست و در زیر آفتاب کاملا برنزه خواهید شد. در زمستان و به اصطلاح دوره Doges (در اینجا به اصطلاح Doges خوانده می شود) زیرا چند قطره باران، که به طور اتفاقی در تمام روز از آسمان می بارد. اما به نظر ما به این فصل، فصل بارانی نمی گویند.

با جمع بندی موارد ذکر شده، باید بگوییم که فصل توریستی یا اوج سفر در امارات از سپتامبر آغاز می شود و تا ماه مه ادامه می یابد. بهترین زمان برای بازدید، پاییز و بهار است. سفرهای تابستانی به دلیل گرما و رطوبت زیاد توصیه نمی شود، اما می توانید این زمان را به افرادی که به طور جدی در ورزش های آبی مشغول هستند و می خواهند با هزینه کم سفر کنند توصیه کنید، زیرا در این مدت قیمت ها کاهش می یابد.

فرودگاه های امارات

10 فرودگاه در امارات وجود دارد که خدمات تجاری ارائه می دهند. یکی از آنها فرودگاه بین المللی دبی است که شلوغ ترین فرودگاه جهان است. اگر در حال بازدید از دبی هستید، توصیه می کنیم از طریق فرودگاه بین المللی دبی وارد شوید، زیرا فرودگاه مرکزی جهانی دبی کمی دور از دسترس است. حقایق جالب زیادی در مورد امارات متحده عربی وجود دارد. این کشور تاریخ غنی و حال و هوای مهیج دارد. اگر به دنبال حقایق بیشتر درباره این کشور هستید، حتماً یکی از تورهای ما را امتحان کنید.کارشناسان ما شمارا در این امر یاری خواهند کرد.

ارز امارات

به واحد پول امارات متحده عربی “درهم” گفته می شود، به اختصار AED (برای درهم امارات). به طور غیر رسمی، ممکن است مخفف هایی مانند DH یا Dhs را مشاهده کنید. درهم به دلار آمریکا گره خورده است که 1 دلار آمریکا معادل 3.6725 درهم است.