جاذبه‌های گردشگری شهر بارسلون

آثار آنتونی گادی

معماری انتونی گادی

گادی مشهورترین معمار اسپانیایی دو قرن اخیر است که شهرتش را مدیون سبک ناب معماری، استفاده از عناصر طبیعت و مرگ غم‌انگیزش بر اثر برخورد با تراموا است. آثار او شامل کلیسای جامع ساگرادا فانیلیا، خانه کازا باتیو و کازا میلا هستند که شهرت جهانی دارند. اگر علاقه‌مند به هنر و معماری هستید، بازدید از آثار معماری گادی را به هیچ عنوان از دست ندهید.

موزه تاریخ بارسلون

موزه تاریخ بارسلونا

برای آشنایی با تاریخ و اهمیت بارسلون هیچ جا بهتر از موزه تاریخ به گردشگران کمک نمی‌کند. به علاوه حدود ۴۰۰۰ مترمربع از آثار به‌جامانده از رومیان در مجاورت این موزه وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن کنید. تورهای صوتی رایگان با اطلاعاتی دقیق و جزئی نیز وجود دارد که از آن‌ها می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی اماکن دیدنی استفاده کنید. بازدید از این موزه را از دست ندهید.

موزه پیکاسو

موزه پیکاسو

شهرت اهمیت پیکاسو این نقاش نامی بر کسی پوشیده نیست. موزه پیکاسو بهترین مکان برای علاقه‌مندان به نقاشی است، اما بازدید از این موزه به تمام افراد پیشنهاد می‌شود، چرا که این دیدار خالی از لطف نیست. بیش از ۳۰۰۰ اثر هنری در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

خیابان لا رامبلا (La Rambla)

خیابان لا رامبلا

این خیابان از مشهورترین مکان‌های بارسلونا است که تقریبا تمام گردشگران از آن دیدن می‌کنند. در تمام طول خیابان، فروشگاه‌ها و رستوران‌های گران‌قیمتی وجود دارند و گردشگرانی را خواهید دید که مشغول عکاسی از اطراف هستند. با همه‌ی این تفاسیر، فضای دوست‌داشتنی و پرانرژی این خیابان، ارزش چندساعت وقت گذاشتن و ارتباط برقرار کردن با اهالی و گوش سپردن به آوای نوازندگان خیابانی را دارد.

محله باری گوتیک (Barri Gotic)

باری گوتیک

منطقه تاریخی شهر را باری گوتیک می‌نامند، جایی که خیابان‌های طولانی و پرپیچ‌وخم و ساختمان‌های تاریخی‌اش روح را ناخودآگاه به سفری تاریخی می‌برند. قدم زدن و تماشای این بناها از جمله کلیساها و میادین برای هر گردشگری لذت‌بخش است.

کلیسای جامع

کلیسای باریلون

این کلیسای جامع که قدمت آن به قرن ۱۱ بازمی‌گردد، در محله باری گوتیک قرار گرفته و ظاهری بسیار جذاب و دیدنی دارد. قدم زدن در ایوان یا بام این کلیسا تجربه‌ای است که در هیچ‌جای دیگر دنیا آن را تجربه نمی‌کنید.

فواره گادی

فواره گادی

پارک کویتادلا (Parc de la Ciutadella) منزلگاه فواره گادی است که به‌عنوان گرامیداشت مقام نپتون، خدای آب و دریا در اساطیر روم باستان ساخته شده است. این فواره شامل مجسمه‌های شیردال (یا گریفین که موجودی افسانه‌ای با تن شیر و سر عقاب (دال) و گوش اسب است) است که آب را به داخل استخر می‌پاشند و بالاتر از آن مجسمه نپتون و مجسمه‌های طلایی قرار گرفته‌اند. این پارک مکان مناسبی برای استراحت است.

ساحل

ساحل بارسلون با وجود وسعت زیاد، همیشه میزبان جمعیت فراوانی از گردشگران و محلی‌ها است. اگر به این ساحل زیبا رفتید از رستوران‌ها با منوهای مختلف این منطقه غافل نشوید.

تله کابین

تله کابین

این تله‌کابین با ۱۴۵۰ متر طول، Montjuic را به Barceloneta متصل می‌کند. نقطه‌ی شروع این مسیر، بالای برج ۷۸ متری Torre San Sebastian است. یک رستوران نیز در این جا وجود دارد که از طریق بالابر قابل دسترسی است. توقف‌گاهی در میانه‌ی راه در برج Torre Jaume وجود دارد که آن هم از طریق آسانسور قابل دسترسی است. این برج با ۱۰۷ متر ارتفاع، دومین برج پشتیبانی بلند تراموا در جهان است.

آکواریوم

اکواریوم

اگر هنگام سفر به روزهای بارانی بارسلونا برخورد کردید بازدید از آکواریوم شهر گزینه مناسبی برای گذران اوقاتی خوب است. این آکواریوم از ۳۵ مخزن مجزا تشکیل شده است که گونه‌های متعدی از آبزیان را به نمایش می‌گذارد. جالب‌ترین قسمت آن، تونلی است که از میان این مخازن می‌گذرد. هزینه‌ی ورودی این آکواریوم ۲۰ یورو و در صورتی که به صورت آنلاین رزرو کنید، ۱۸ یورو است.

محله راوال (Raval)

محله راوال از قدیمی‌ترین مناطق بارسلون به شمار می‌رود. همچنین در این منطقه چندین مرکز خرید و بوتیک‌های لوکس نیز وجود دارند.

قلعه مونژئیک (Montjuïc)

تماشای فبلم

مونژسیک در واقع یک تپه است که در زمان‌های دور بالای آن یک قلعه ساخته‌اند. اگر در ماه‌های جولای یا آگوست به بارسلون سفر می‌کنید، می‌توانید به قلعه‌ی Montjuïc سری بزنید و یک فیلم در فضای باز تماشا کنید. در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه فیلم به نمایش در می‌آید. قبل از شروع فیلم نیز موسیقی زنده اجرا می‌شود.

موتسرات (Montserrat)

موتسرات

اگر از علاقه‌مندان به کوهنوردی و پیاده‌روی هستید، می‌توانید یک روز را به سفری کوتاه به رشته‌کوه منتسرات اختصاص دهید. این رشته‌کوه در خارج از شهر قرار دارد و به وسیله قطار در مدت زمان ۱ ساعت می‌توانید به این منطقه برسید. در این بخش کوهستانی می‌توانید از قدم زدن در اطراف پارک لذت ببرید و از زیارتگاه مریم عذرای سیاه (Black Madonna) بازدید کنید. طبیعت بکر این منطقه، مکان مناسبی برای فرار از شلوغی و همهمه‌ی زندگی شهری است.

منبع: کجارو