بهترین زمان برای بازدید از کوالالامپور

بهترین زمان برای بازدید از کوالالامپور از ماه مه تا جولای و از دسامبر تا فوریه است که رطوبت هوا بسیار کم است و لذت بردن از تمام فعالیت ها راحت است. آب و هوای کوالالامپور که در نزدیکی خط استوا قرار دارد، حتی در تمام طول سال گرمسیری، گرم و مرطوب است. متوسط ​​دما در کوالالامپور 27 درجه سانتی گراد است و همچنین متوسط ​​رطوبت نیز بسیار بالا است. این شهر از ماه مارس تا آوریل باران زیادی می گیرد.

کوالالامپور

فصل تابستان در کوالالامپور
فصل تابستان در کوالالامپور از مارس تا سپتامبر است. آب و هوا در کوالالامپور در مارس بسیار مرطوب است و این ماه گرم ترین ماه سال است و دمای میانگین 28 درجه سانتی گراد است. آب و هوای کوالالامپور در ماه آوریل نیز همینطور است. برای تجربه فعالیت ها در فضاهای سربسته می توانید فعالیتهای مختلف مانند spa، بازدید از آکواریوم ، مراکز خرید و آموزش برخی کلاسهای آشپزی برای یادگیری دستور العمل غذاهای سنتی مالایی را امتحان کنید. آب و هوا در کوالالامپور در ماه می با درجه حرارت حدود 25 درجه سانتیگراد کمتر رطوبت دارد و گردشگران می توانند از بهترین هوا در کوالالامپور لذت ببرند. همچنین می توان بازارهای شبانه در شهر را گشت و گذار کرد وقتی خورشید رو به پایان است و رطوبت نیز کم است.

فصل موسمی در کوالالامپور
فصل موسمی در کوالالامپور قطعی نیست. کوالالامپور شاهد دو موسم است – یکی با نام موسم شرقی و دیگری به موسم غربی معروف است. الگوی باران کوالالامپور به گونه ای است که در طول سال باران می بارد. موسم های شرقی در ماه های اکتبر و ژانویه به شهر برخورد می کنند، در حالی که موسم های غربی در ماه های مارس و آوریل. موسم های شرقی بارانهای سبک تری دارند در حالی که موسم های غربی سنگین تر هستند و بیشترین باران را به بار می آورند. آب و هوا در کوالالامپور در ماه مارس و آوریل مرطوب می شود و فصل های اصلی موسمی کوالالامپور هستند. غیر از این، ماه های اکتبر تا نوامبر نیز شاهد بارندگی هستند. آب و هوا در کوالالامپور به طور کلی مرطوب است و باید همیشه در هر ساعت از سال برای باران آماده باشید.

بنابراین بهترین زمان برای بازدید از کوالالامپور از ماه مه تا جولای و دسامبر تا فوریه است. می توان از کوالالامپور در ماه دسامبر بازدید کرد که این شهر برای جشن کریسمس و سال نو آماده می شود. بسیار لذت بخش است که جاده ها و مغازه ها را به شکلی خاص تزئین شده و شور و نشاط جشن را در هوا مشاهده می کنید.

فصل زمستان در کوالالامپور
فصل زمستان در کوالالامپور در طول روز سرد است و شب ها خنک است. می توان در ماه های ژانویه و فوریه سردترین هوای کوالالامپور را تجربه کرد. آب و هوا در سردترین و مرطوب ترین ماه های سال در طول روز حدود 27 درجه سانتی گراد و در طول شب 23 درجه سانتی گراد است. بهترین زمان برای بازدید از کوالالامپور است زیرا گردشگر به دلیل روزهای بدون بارندگی می تواند از تور لذت ببرد و روزهای سرد به افزایش تجربه یک توریست کمک می کند. با این حال، برخی از کت های سبک را برای لذت بردن از خیابان های کوالالامپور در شب، با خود ببرید، زیرا هوا می تواند خیلی خنک شود.


فصل پر گردشگر در کوالالامپور  high season

کوالالامپور دو فصل پیک (پرگردشگر) را تجربه می کند، از دسامبر تا فوریه و می تا ژوئیه. در طی این ماه ها، هوا نسبتاً خشک تر، آسمان خنک تر و درجه حرارت تقریباً در حدود 26 درجه سانتیگراد است. از دسامبر تا فوریه، شادی و شور جشن در کوالالامپور، به دلیل کریسمس و سال نو احساس می شود. در ماه های مه، ژوئن و ژوئیه، پارک های تفریحی و تماشای پرندگان از بهترین تجربه ها است و این موارد ارزش بازدید از کوالالامپور را چند برابر می کند.

فصل گردشگری متوسط در کوالالامپور  shoulder season (فصل بین high season و low season)

ماه های آوریل و آگوست فصل شولدر در کوالالامپور را تشکیل می دهند. در طی این ماه ها، آب و هوا خشک باقی می ماند و مناسب برای فعالیت هایی مانند بازدید از مجتمع های خرید، آکواریوم ها و مکان های دیگر برای تفریح است. درجه حرارت در این فصل مناسب است و بین 30 تا 32 درجه سانتیگراد متغیر است.

فصل کم گردشگر در کوالالامپور  low season یا off season

ماه های فوریه تا مارس و سپتامبر تا نوامبر شامل فصل کم گردشگر در کوالالامپور است. در طی این ماه ها، احتمال بارندگی زیاد است و در کل آب و هوا مرطوب است. دما می تواند گاهی اوقات ناراحت کننده باشد و به 36 درجه سانتیگراد برسد. با این وجود، گردشگرانی که فعالیت های داخلی مانند ورزش های اسپا و سرپوشیده را ترجیح می دهند و می خواهند در طول سفر خود به کوالالامپور استراحت کنند، می توانند در این فصل از این شهر بازدید کنند و از تخفیف های زیادی در محل اقامت خود استفاده کنند.

کوالالامپور در فصل خشک (مه تا آگوست – دسامبر تا فوریه)

فصل خشک در کوالالامپور از ماه مه تا آگوست و دسامبر تا فوریه برگزار می شود. این ماه ها بسیار محبوب هستند زیرا مردم از بارندگی های زیاد در امان هستند. احتمال بارندگی در این ماه ها وجود دارد اما بارش بیشتر از یک ساعت طول نمی کشد که نسبت به ماه های مرطوب بسیار کوتاه است. در فصل خشک، دمای هوا بین 24 تا 32 درجه سانتیگراد است. این فصلی است که فعالیتهایی مانند تماشای پرندگان، بازدید از پارک های تفریحی و غیره بهترین تجربه ها است. ماه های خشک در کوالالامپور معمولاً فصل پیک است، بنابراین ممکن است اقامت بیش از حد معمول هزینه دربر داشته باشد، هرچند این فصل بهترین زمان برای کشف زیبایی های شهر است. اگر تصمیم به بازدید از این مکان در ماه فوریه دارید، می توانید شاهد برگزاری جشن های جدید چینی و فستیوال Thaipusam باشید که واقعا شما را به وجد می آورند. در طول کریسمس، این شهر با چراغهای روشن و درخت های کریسمس به زیبایی تزئین شده است و دسامبر را به عنوان یک ماه ارجح برای بازدید از کوالالامپور انتخاب می کند.

کوالالامپور در فصل مرطوب (مارس تا آوریل – سپتامبر تا نوامبر)

فصل خشک در کوالالامپور در ماههای مارس تا آوریل و سپتامبر تا نوامبر اجرا می شود. در این فصل دمای هوا از 23 تا 31 درجه متغیر است. در این فصل می توانید از موزه ها و سایر فعالیت های سرپوشیده بهترین استفاده را کنید. معبد هندو در غارهای Batu در باران بسیار شگفت انگیز به نظر می رسد، بنابراین در صورت تصمیم به بازدید از کوالالامپور در این فصل، حتما آن را در لیست کارهای خود قرار دهید! غذاهای محلی بخرید و در بازار مرکزی خرید کنید و سفر خود را به یکی از بهترین سفرهایی که تاکنون داشته اید تبدیل کنید. در ماه سپتامبر، جشنواره فانوس برگزار می شود که ثابت شده برای مردم سرگرم کننده است.

Deepavali که در ماه نوامبر جشن گرفته می شود، بزرگترین جشن برای هندوها است و به همین دلیل معابد هندو، مجتمع های خرید مختلف و مکان های دیگر با رنگ ها و چراغ های نفتی تزئین شده اند و این ماه را به یک زمان عالی برای بازدید از کوالالامپور تبدیل می کند.


لینک های مرتبط:

شهر فنگ هوانگ ؛ زیباترین شهر باستانی چین

بهترین مقاصد سفر در اروپا در سال 2019

حلقه طلایی: یک سفر جاده ای دلفریب در قلب روسیه

اسپانیا؛ یک کشور باشکوه و یک مقصد مورد علاقه گردشگران

برترین فستیوال های سوئیس در سال 2019

ایتالیا؛ کشور دیدنی های اعجاب انگیز